pátek 12. září 2008

Jednoho dne (DOvysvětlení nejasností vespod...)



(už ani nevím, jestli byl krásný či nikolov) jsem si tahle vykračovala odkudsi kamsi, v hlavě mi hučelo raggae Boba Marleyho, to jak Vilde čistila koupelnu a měla zcela konkrítní přání, co se týče hudebního doprovodu..., když v tom jsem pocítíla ztátu. Jako by se část mého JÁ oddělila a zbytek jen němě zůstal stát a s nyní omezenými možnostmi zkoumal, co že vlastně postrádá. Byl to palec. Tedy téměř, odloupl se jen svrchní plášť spodní části palce na noze, ale bolelo to jak čert (dejme tomu, že třeba zakousnutý do palce na noze, protože jinak to nedává smysl). Přidejme, že celé drama se odehrávalo na prašně-písečném (a lá geography - životu jednoznačně nepříznivém) podloží a díky otevřené obuvi, která mi toho (dobrá, asi nebyl krásný, musela jsem totiž pak a)kulhat a b) čistit krev z boty) dne sloužila, byla rána mírně.. dejme tomu.. zašpiněna. Ve druhém poschodí stále ještě neopravené školní budovy jsem na toaletách (mimochodem, nejsou děleny na pánské a dámské a postrádají zámečky - zato mají papírové utěrky na ruce, luxusní zrcadla, nové dveře a jsou nově vymalovány) skučela dalších deset minut, než se mi podařilo zastavit čerta.


Ten den byl možná nakonec přeci jen hezký, protože večer mi zvedlo náladu hebrejské, arabské a bosenské vyznání lásky (hned vzápětí se Srdjan ptal, jak je to česky).


Zapomněla jsem poznamenat důležitý detail - pokousaný palec byl prstem pravé nohy. Možná, aby to levému nebylo líto, protože jak víme, pekelné síly jsou spravedlivé a na každého se dostane, zakousnul se čert včera stejným způsobem, jako předevčírem do pravé nohy, i do levé. Dobelhala jsem so do školy, odtrhla čerta, vyčistila ránu a spol. stejně jako prvně a jala se shánět náplast. Pátrání po ní se ukončilo po chvíli samo, a to díky skvělé srážlivosti mých červených krvinek. Nicméně, kdyby vás náhodou někdy pokousal v Bosně pekelník, nebojte. Mají tu sice nejhorší zdravotnickou péči v Evropě, ale lékárny (apoteky) mají otevříno do devíti veče (R chybí zcela záměrně). Dobro veče :) , sluší se pozdravit, když je zrovna pozdější denní doba a vy vcházéte odkudsi kamsi.. a když odcházíte od již určitého odkudsi do stále neurčitého kamsi pryč (třeba do postele..), říká se Navidanja :-)



Navidanja ..

PS: Jako obvykle, pr zbývajících postřehů z Bosny:



1) Až budete hledat lékárnu proti čertům, levo znamená levo, pravo znamená ROVNĚ a pista znamená PRAVO :-D


2) Dnes jsem měla k večeři pizzu. To, že mi navrch přidali kečup ( po předchozím zeptání), mi přišlo divné, až když ho ostatní nemístní na svých pizzách neměli. Že se na pizzy v Čechách kečup nepřidává?! Připadalo mi to přirozené..


3) Omlouvám se všem za internetové dialogy rozkousnuté vejpůl, či ve čtvrť, či v pěť a více. Nemůžu za to já, ale modem, co zřejmě trénuje na Londýn (do Pekingu ho totiž kvůli nesplněným velikostním, ne věkovým, kritériím nepřipustili soutěžit ve skocích sem a tam ze signálu ven a zpátky)


4) Když si chcete v Bosně dát hot-dog, říkejte hot-mouse, jinak dostanete hot-veleobra ve vece ;-)



Dobrou noc :-*
Dobré ráno :-*

PPS: Nechce se mi zasahovat do již publikovaného textu, a tak všechyn nepřesnosti upřesním tady..

1) Množily se otázky, jak že je to s tím vynáním lásky - Srdjan se snažil zjistit, jak se to řekne v různých světových jazycích.. uvedl to vyznáním hebrejským, arabským (mimochodem, dneska jsem se upsala na arabštinu ab initio - tedy úplně od začátku, tak až budu chrčet ze spaní, to mluvím arabsky ;-) ) a bosenským .. vzápětí se ptal na českou verzi, tudíž to NEMYSLEL vážně :-D :-D :-D

2) kauza ČERT - když se řekne, že něco bolí jako čert, nedává to vlastn smysl - jak bolí čert? Hodně? Málo? A proto jsem poznamenala, že třeba jako když se čert zakousne do palce u nohy (který jsem si ukopla) - tedy HODNĚ. Kapišto, Pišto? :-)

uff... :-P

3) na obrázku je jedna z fotek z oslavy Makedonské nezávislosti, která proběhla o pár dnů zpátky před Sušacem. Kdo pozorně prohlíží moje fotky, ví :-) Jinak se mi zdá, že i kdyby nevěděl, ta fotka je prosatě hezká a trošku ilustruje UWC spirit ;-)



ufffffffffffff :-D
mějte se krásně! (mimochodem, dneska jsem DVAKRÁT píchla :-( A taky pořád řeším záhadu špatného včera, to jsem celou neděli proležela a bylo mi špatně.. divné věci ale pokračují.. kdo ví, ví... )

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Hm...toho čerta jsem nějak nestihla..to je jako co??Ja vubec neznam tolik slovicek v cestine a to se chci ucit cizi jazyky...hruza..vcerejsek byl hezky..nakonec kratky a klidny..jsem hodna-neboj...
po patku musime nejak poradne zaskypovat broucku...chci slyset vsechny novinky!!Jak to bylo s tim vyznanim lasky??Zatim pusu
M.

Anonymní řekl(a)...

No ta vyznání lásky jsi málo rozvedla, to mne (a určitě né jen mne) zajímá víc než ty tvoje ukopnuté palečky :o))))))
Jinak náplast si si vezla taky z domava. To kdyby se to opakovalo ve 21.05h.
Pa Maminka

Anonymní řekl(a)...

Ahojky,
už mi je to vše jasné, moc děkuji. Ale co ta arabština!!!
Ty jsi blázínek, kolikrát chceš být člověkem? To ses ani nepochlubila myslím, když jsme spolu mluvily.
No tak snad z těch jazyků neztratíme společnou řeč:-)
Pusu maminka

onlinedegreeadvantage.com
View online accredited degrees information.