středa 8. dubna 2009

Slepujou kašnu

Slááva nazdar! Máme LÉTO! (možná jsme se pomátla, ale rozhodně ne docela, takže pokud máte nějaké námitky co se roční doby týká, přijeďte se sami do Mostaru podívat !!!) Od včera se promenádujeme v sukních bez silonek, hoši v kraťasech a zbytek Mostaru patrně změnu nepostřehl, takže mezi všemy těmi kulichy působíme poněkud podivně, ale což.. O pár řádků výše visíme /ano, měla jsem tendenci tam přihodit Y/ spolu s Mfundim přistiženi na závězečné "gala" večeři MostIMUN konference 09, další MUN konferemce do které jsem s vrhla. Byla to výzva - a já mám výzvy ráda. První UNIVERSITNÍ MUN konferece v Bosně, navíc na mě připadlo zastupovat Bosnu a Herzegovinu (mezi všemi ostatními, kteří jsou s největší pravděpodobností právě z téhle země) v ECOSOC councilu (ekonomická a sociální komise - přičemž já ani nemám ekonomii...) ..nicméně, zvládla jsem to, jsem na sebe zase jednou hrdá :-) Vůbec netuším, jak jsem to udělala, ale povedlo se mi se slušně zorientovat a potvrdilo se mi, že v debatách MUN nemusí člůověk až tak detailně znát onu problematiku (Jak vyřešit nezaměstnanost na Balkáně multi.etnickými projekty a Prevence a trestání korupce celosvětově), stačí se zkrátka nebát se zapojit.. a nakoonec mi z toho vyplynulo označení za druhého nejlepšího elegáta komise :-) Krom debatování a psaní rezolucí (a nočního snění o Moderated and unmoderated caucus, speaker's time 30 seconds, resolutions, draft working papers, point of order, operative clauses a dalších termíů MUN newspeaku, na které jsem teď už málem expert) jsme se taky čile seznamovali... oproti mému očekávání to byla společnost věru různorodá, jeden večer jsem strávila večeří u stolu plného francouzek a dvou čechů, kteří přijeli propagovat dobrovolnický oddíl OSN (UN Volunteers) .. a byli tam i další, mimo jiné i náramně sympatická Finka Liisi, kterou se mi nepovedlo potkat s Riikkou, i když obě hrozně chtěly.. prostě jsme se minuly.. Nicméně, po celou dobu nás parádně krmili a bavili, zřejmě to mělo jakousi dotaci zeshora, protože poplatek, jaký jsme platili by se vyrivnal tak jednomu, maximálně dvěma jídlům, které jsme dostali.. připomínám, že se jednalo o dobu od Čtvrtka odpoledne do neděle večer... (takže jsem se mimo jiné zase nevyspala.)
Ale dost už o MUN, na nějakou dobu mi to stačilo..
Do toho všeho shonu spojeného s praktickým koncem normálního vyučování se nám ještě přimotal Kulturní týden Západní Evropy, Ameriky a Skandinávie (I když, jak nám Finové vysvětlili, například oni se nevešli ani do jednoho z těch označení..) . Zcela jedinečnou událostí toho týdne se pak stala "večeře". Co, večeře, hostina to byla.. a navíc poměrně vtipná.. viz obrázek pode mnou: (Omluvte nás, Britové prostě neumí vařit. Jsou zvyklí na prefabrikované potraviny.) Kolem téhle vlajky byly ovšem mísy naložené báječnýma dobrotama... Náš (Centrální a Východní Evropa) týden je už za 21 dnů a laťku máme pekelně vysoko.. tihle měli každý den věnovaný jedné své vlastnosti - e.g. Kapitalismu, imperialismu etc. ... :-)
Vlastně už ani nevím, co všechno jsem měla na srdci, jelikož se toho událo tolik.. a proč se tenhle příspěvek jmenuje tak podivně? Protože oni tu kašnu vážně slepujou. Gymnázium, naše budova, a s ní i celé Španělské náměstí rozkvétá. Nejenom že se všechno zelená, pyly mají pré apod., ale například právě slepujou kašnu.. Jednou mě to napadlo a pak jsem rozebrala slova slepovat a kašna (ta obzvlášť) až na mrť, do stavu, že jsem nebyla schopná vysvětlit, co znamenají.. byl to jen shluk podivných souzvuků..
Jak se blíží Velikonoce, blíží se i 14denní studijní volno pro druháky, a po něm zkoušky.. a po zkouškách? Konec.. tak trošku je mi to líto,... dozadu do hlavy se mi vetřes červíček, který mi říká, že zítra naposledy budeme ve škole s nimi.. že už nikdy.. volili jsme nové MUN předsedy, bohužel to nejsem já, ale je s tím spojená spousta práce, tak se mi zároveň i trochu oddychlo.. a Mfundi a Andy jsoz pro ten job jako dělaní.. :-) Na to všechno jsem včera zjistila, že další ze skvělých profesorů nás na konci května opustí,.. nejenom Namal, Pia a Kees, ale i Danielle, skvělá režisérka a vůbec.. myslím, že čeren mi dá zabrat. Všechno to uteklo strašně rychle.. pořád si pamatuju ten první den..druhý.. čtvrtý. A za chvilku už budu psát EE, posílat eseje na univerzity a budu druhačkou.. A ta letošní rodina mi bude chybět.. Přeci jenom budeme mít další generaci (HURÁÁÁ), nicméně s Českým prvákem/prvačkou to vypadá bídně.. :-( Taky jsem si tohle pondělí uvědomila, že už celý ROK je můj život ve spojení s tímhle kouzelným městem, kde se dneska stmívá obzvlášť rudě - Západní strana hraje fotbalový zápas proti východní a my měli celé odpoledne volno, jelikož v centru nebylo bezpečno.. Šla jsem běhat. Ale pořád mi to z hlavy nejde, v poledne byl park u školy nabytý k prasknutí, na každé lavičce objímající se dvojice, na houpačky kilometrová fronta.. a večer? Večer se všichni připravují zopakovat si letošní úspěch.. nebo se pomstít. Vloni na náměstí před Gymnáziem zabili bosenského fanouška. A tak to tady v Bosně prostě asi chodí. Stmívá se.. a já jdu do počítače nahrát set skvělých fotek, pořízených před půlhodinkou.. podívejte se!
Posílám vám všem pusu a už se neůžu dočkat, až vás uvidím!!! (UŽ BRZY!!)
K.

Žádné komentáře:

onlinedegreeadvantage.com
View online accredited degrees information.