sobota 28. března 2009

Věštba

Týden zpět, když jsem utrmácená dopisovala poslední řádky o výletu do Goražde, zapomněla jsem se podělit o jistou událost. Jedná se o věc mystickou, tajuplnou, tradiční a přece trošku k pousmání, i když červíček kdesi vzau v levém rohu mé kulaté lebky hlodá a hlodá.. Onoho pátečního večera v bosenském kruhu rodinném v Goražde mi totiž byla sdělena velmi podstatná informace, věštba. Aby se tak ale mohlo stát, musela jsem nejprve vypít celý hrneček té nejsilnější bosenské kávy bez cukru, protože přece nechci mít budoucnost hrudkovatou.. Teď mě ale napadá..neplatí u věšteb pravilo, že pokud se o nich příliš hovoří, nebudou se pak podobat osudu? Mě se totiž má předpověď poměrně líbí.. ale zpět k procedúře. Když se na dně hrníčku povalovala už jenom sedlina, dostala jsem první úkol - vbrat si jeden ze tří - ukazováček pro zaměstnání,prostředníček pro sex a nebo prsteníček pro lásku. Ten jeden jsem pak přiložila na dno hrnku překlopeného na podtácek a rychle si něco přála.. V tomhle bodě si nejsem úplně jistá, jestli to bude fungovat, jelikož jako obvykle, když mi někdo řekne: Přej si něco!, zatmí se mi od trivialit typu Prosím, potřebuji nutně na toaletu až po celosvětový mír, takže jen doufám, že jsem v tu kouzelnou setinku setinky vteřiny myslela na něco smysluplného ... Po tomto vyčerpávajícím kroku byly mé nervy přinuceny ještě chvilku posečkat v nevědomosti dnů příštích, jelikož sedlina jedna líná si dávala načas se skapáním na podšálek. Když se uráčila dosenout, bylo na Vědmě, aby hovořila. Na stěnách hrníčku prý bylo hodně cestiček a písmenek.. to značí že na můj krok čeká hodně cest a můj hlas si jen tak neodáchne.. A taky velký pták, značící dobrou zprávu, nebo dárek, a to co nejdřív (říkala jsem vám už, že v červnu mířím s Bětkou do Paříže a Bordeaux a sponsor by nebyl k zahození? Hmm...? :-D ) .. a aby byla věštba úplná, slyš, ty, co na mne čekáš, že až půjdu kolem, měl bys roztáhnout ruce jako křídla, abych tě poznala. Budiž obětí křídly naše znamení. Teď si jen nejsem jistá, zda se budete mít napozoru, abyste si nehráli na letadlo, až pofrčím okolo, nebo zda se naopak ńebudete pokoušet létat za každých okolností v mé přítomnosti, heh.. :-) Následovala téměř rodinná hádka, co že výrazné písmenko K značí, ale jak už to tak s hádkami chodí, k žádnému závěru se nedospělo, a proto prosím všechny moudré intuitivní vědmy, zda by mi mohly význam mého písmenka objasnit,.. Když se možnosti vnitřku hrnku zcela vyčerpaly, opět jsem byla zaúkolována - tentokrát otiskem prstu (stejného, jako předtím, a pořád ještě neprozradím, který to byl :-P ) na vnější stranu nádobky. Namočila jsem si tedy onen prst do kávové sedliny na podšálku a na porcelánovou stěnu jsem obtiskla krásné kuře. Bohužel, už si nevzpomínám, co že to značí... No a tak mi byla předpovězena zářná budoucnost..
Teď už jsme ale téměř týden zpátky v Mostaru a od pátečního poledne je v běhu MostMUN konference 2009, které se aktivně účastním a jež bude nevyčerpatelným tématem příštího příspěvku... Pro dnešek snad už jen - na fotkách se mi povedlo zachytit jeden z momentů báječného mostarského světla.. na fotce nahoře Španělské náměstí a na fotce pode mnou škola zachycená v unikátní pozici částečně tygrovité a částečně bílé barvy těsně po dokončení kamenických prací rekonstrukce, která, pokud si dostatečně všímáte detailů, jak je psáno, měla být dokončena v září 2008. :-) Nicmnéně.. teď už doopravdy dobrou noc.. :-* Posílám velikou pusu, pa, K.



Žádné komentáře:

onlinedegreeadvantage.com
View online accredited degrees information.